Deklaracja dostępności - BIP Tarnobrzeg

Z bogatej oferty gier planszowych dostępnych w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rzeszowie polecamy w szczególności gry edukacyjne o tematyce historycznej. Są one świetnym pomysłem na spędzenie długich jesiennych i zimowych wieczorów z całą rodziną.
WCAG do prezentacji:
Slajd 1
Gry planszowe
Slajd 2
Na długie wieczory polecamy gry planszowe
Z bogatej oferty gier planszowych dostępnych w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rzeszowie polecamy w szczególności gry edukacyjne o tematyce historycznej. Są one świetnym pomysłem na spędzenie długich jesiennych i zimowych wieczorów z całą rodziną.
W naszej bogatej ofercie znajda Państwo planszówki zarówno dla dzieci młodszych jak i starszych.
Serdecznie zapraszamy
Slajd 3
Upadek Rzymu
U szczytu swej potęgi Cesarstwo Rzymskie składało się   terytoriów o łącznej powierzchni ponad pięciu milionów kilometrów kwadratowych. W jego granicach żyło ponad sto milionów ludzi,   a na przestrzeni wieków jego uczeni doprowadzili do prawdziwych przełomów w dziedzinie inżynierii, architektury, nauki, sztuki i literatury. W V wieku Cesarstwo straciło stabilność i powoli chyliło się ku upadkowi,    z którego miało się już nigdy nie podnieść...
Upadek Rzymu to gra kooperacyjna oparta na znanej mechanice. Uczestnicy jednoczą się, by wspólnie pokonać ważne zagrożenie - plemiona germańskie, które najeżdżają Cesarstwo Rzymskie. Wspólnie musicie doprowadzić do ich wyeliminowania lub zawarcia sojuszu, zanim intruzi rozprzestrzenią się po kraju lub opanują Rzym.
  • Wiek graczy: 8+
  • Liczba graczy: 1-5
  • Czas rozgrywki: 45-60 minut
  • Źródło: https://www.rebel.pl/gry-planszowe/upadek-rzymu-2002130.html
  • Zamów i wypożycz: https://opac.pbw.org.pl/integro/853402019813/gry-planszowe/upadek-rzymu?bibFilter=88

 
Zdjęcie: opakowanie (pudełko) gry Upadek Rzymu
Slajd 4.
Bitwa Warszawska
Poprowadź swoją armię do zwycięstwa w jednej z największych bitew w historii!
Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela. Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie  i zakończy się Bitwa Warszawska!
  • Wiek graczy: 10+
  • Liczba graczy: 2-4 graczy
  • Czas rozgrywki: 45-90 min.
  • Źródło: https://www.zielonasowa.pl/bitwa-warszawska-17851.html
  • Zamów i wypożycz: https://opac.pbw.org.pl/integro/853201812611/sienko-michal/bitwa-warszawska?bibFilter=88

 
Zdjęcie: opakowanie (pudełko) gry Bitwa Warszawska
Slajd 5
Bitwa Warszawska
Na czym polega gra?
Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy  w czasie do jednego                                  z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii. Od graczy zależy jak wykorzystają posiadane umiejętności dowódców i oddziałów. Może to właśnie Armii Czerwonej uda się zmienić bieg historii i wygrać 18. największą bitwę w dziejach świata!
Zdjęcie: fragment planszy Bitwa Warszawska
Slajd 6.
Tekst: Bitwa Warszawska
Gra oparta jest na mechanizmie hand management – gracze zarządzają kartami, które mają na ręku. Bitwa Warszawska z powodzeniem może posłużyć jako wstęp do bardziej wymagających pozycji. Nieskomplikowane zasady sprawią, że będzie to dobry wybór na pierwszą grę strategiczną zarówno dla młodych graczy, jak i dorosłych.
Zdjęcie: fragment planszy Bitwa Warszawska
 
Slajd 7.
Tekst: Niepodległa
Pierwsza wojna światowa zmęczyła zaborców. Pojawia się szansa na odzyskanie niepodległości. Przenieście się do roku 1918, aby dołączyć do grona mężów stanu. Od Was będą zależały istnienie                        i przyszły kształt Polski. Tylko współpracując, możecie wskrzesić Ojczyznę i obronić ją przed wrogami.
 Czy podejmiecie się tej misji?
Wiek graczy: 12 +
Liczba graczy: 2 -4
Czas rozgrywki : 60 minut
Zamów i wypożycz: https://opac.pbw.org.pl/integro/853101574841/gry-planszowe/niepodlegla?bibFilter=88
Źródło: https://edukacja.ipn.gov.pl/edu/materialy-edukacyjne/gry/gry-planszow/82236,Niepodlegla.html
Zdjęcie: opakowanie (pudełko) gry Niepodległa
Slajd 8.
Tekst: Niepodległa to edukacyjna gra planszowa Instytutu Pamięci Narodowej przygotowana na 100-lecie odrodzenia Polski. Gra poprzez zabawę ukazuje wydarzenia, które doprowadziły do odzyskania przez Polskę niepodległości. Mechanika gry ma charakter kooperacyjny i jest oparta na kościach i kartach. Gra ma dwa warianty: podstawowy (30 min) i zaawansowany (90 min) i jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 12 lat.
Akcja gry obejmuje wydarzenia z lat 1910–1920, z naciskiem na okres od wybuchu I wojny światowej do odzyskania niepodległości w 1918 r. Plansza przedstawia obszar przyszłej Polski. Gracze podejmują działania właściwe bohaterom walk o niepodległość: starają się szerzyć idee niepodległościowe, zabiegać o narodową zgodę oraz umacniać pozycję Polski na świecie. Jeżeli spełnią określone warunki, Polska odzyska niepodległość w wielkim finale 1918 r.
 
Zdjęcie: fragment planszy Niepodległa
 
Slajd 9.
Tekst: Niepodległa
Niepodległa to najokazalsza z dotychczasowych gier Instytutu, prawdziwa planszówka mega produkcją na cześć 100-lecia. Gra zawiera 50 elementów drewnianych (w tym 19 specjalnych kości), 110 pięknie ilustrowanych dużych kart do gry i 24 małe, 88 elementów kartonowych oraz
2 instrukcje i broszurę z opracowaniem historycznym.
Niepodległa to pierwsza kooperacyjna gra IPN – gracze nie rywalizują ze sobą, ale wspólnie walczą przeciwko systemowi gry. Taki zabieg ma pokazać, że tylko dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich, czasem nawet niechętnych sobie działaczy niepodległościowych Polska odzyskała niepodległość – nie byłoby niepodległej Polski bez współpracy różnych opcji politycznych.
Grę na zlecenie Instytutu zaprojektował Jan Madejski. Konsultantem historycznym oraz autorem opracowania dołączonego do gry jest dr Wojciech Markert z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Grę zilustrował Roman Kucharski, który wraz ze studiem ArtSun jest także autorem oprawy graficznej całości. Wydaniem gry i opracowaniem redakcyjnym zajęli się pracownicy Biura Edukacji Narodowej.
Zdjęcie: karty do gry w Niepodległa
Slajd 10.
Tekst: Kolejka
Czy masz odwagę zmierzyć się z rzeczywistością lat osiemdziesiątych? Kolejka jest grą planszową opowiadającą o realiach życia codziennego w latach schyłkowego komunizmu w Polsce. Zadanie graczy wydaje się proste - muszą wysłać swoją rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste. W tej realistycznej grze planszowej trzeba nieźle „kombinować”, żeby zdobyć upragniony towar. Stań razem z rodziną w ogonku przed sklepem i przeżyj prawdziwe kolejkowe emocje!
Wiek graczy: 12 +
Liczba graczy: 2 -5
Czas rozgrywki : 60 minut
Źródło: https://www.trefl.com/kolejka-01228#kolejka
Zamów i wypożycz: https://opac.pbw.org.pl/integro/853101575042/madaj-karol/kolejka?bibFilter=88
 
Zdjęcia: opakowanie (pudełka) gry Kolejka
 
Slajd 10.
Tekst: Dziękujemy 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnobrzegu
Odpowiedzialny za treść: Anna Żarów
Wprowadził informację: nFinity Rzeszów
Ostatnio zmodyfikował: Paweł Guzek
Data wytworzenia informacji: 11.11.2020
Data udostępnienia informacji: 11.11.2020
Ostatnia aktualizacja: 03.04.2024
Data aktualizacji Czynność Osoba
03.04.2024 09:49 Korekta Paweł Guzek
03.04.2024 09:37 Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-29 Paweł Guzek
05.05.2022 13:38 Aktualizacja treści Ewa Wicherska
30.03.2022 12:23 Aktualizacja treści Paweł Guzek
31.03.2021 11:44 Dodanie informacji Paweł Guzek
24.03.2021 10:40 Aktualizacja treści Paweł Guzek
15.03.2021 13:59 Aktualizacja treści Paweł Guzek