Efektywnie i atrakcyjnie czyli O przedszkolnym i wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego / Agnieszka Szpilt. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2016, sygn. 109684
Nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ma na celu zarówno motywowanie, zachęcanie, stwarzanie sytuacji sprzyjających odkrywaniu świata, jak i wykorzystywanie naturalnych predyspozycji dziecka do rozwijania jego predyspozycji językowych. Książka poświęcona jest nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera gotowe pomysły, które nie tylko uatrakcyjnią lekcje, ale i pomogą w ich prowadzeniu. Konstrukcja pozycji pozwala na swobodny wybór tych materiałów, które w danej chwili są potrzebne w pracy. Warto zaznaczyć, że jest to publikacja dla doświadczonych praktyków, pragnących rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, jak też i początkujących nauczycieli, potrzebujących wsparcia i inspiracji. Wszystkie rozdziały zawierają informacje teoretyczne, dzięki czemu poszerzają wiedzę nauczycieli, oraz przykłady dobrych praktyk wraz z wyjaśnieniami pozwalającymi dopasować je do własnych potrzeb. Analiza treści jest dokonana z punktu widzenia nauczyciela praktyka, który w swojej pracy spotyka się z wieloma problemami. Pomaga więc w rozwiązywaniu tych problemów.
Jak radzić sobie ze złością i kaprysami : 35 ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-10 lat / Gilles Diederichs ; [tł. z fr. Monika Szewc-Osiecka]. - Kielce : "Jedność", 2016. Sygn. 109636
Zestaw ćwiczeń zebranych w tej książce daje dziecku możliwość wyrażenia negatywnych emocji w akceptowalny dla innych sposób. Pomaga również w zapanowaniu nad wybuchami wściekłości, w radzeniu sobie z narastającą frustracją i nagłymi zachciankami. Uczy właściwej komunikacji z innymi, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, pogłębia więzi rodzinne poprzez zachęcanie do współdziałania. Zróżnicowanie zabaw pozwala na przeprowadzenie ich w domu, na zewnątrz, samodzielnie lub w szerszym gronie. Znajdują się wśród nich ćwiczenia ruchowe, wspierające rozwój motoryki dużej i małej, ćwiczenia relaksujące i wyciszające, elementy jogi, tai-chi, qui gongu, terapii sztuką, medytacji, bajkoterapii.
Jest to książka pełna pomysłów, dzięki której zadbasz o rozwój swojego dziecka i dobrą atmosferę w rodzinie!
Odbiorcami książki mogą być:
- dzieci, które mają kłopoty z samokontrolą, z komunikowaniem własnych pragnień i potrzeb oraz odróżnianiem jednych od drugich;
- dzieci, które chcą poprawić napięte relacje z najbliższymi, a także lepiej rozumieć siebie i własne emocje;
- rodzice, którzy pragną nauczyć dziecko wyrażania emocji, panowania nad sobą i nieulegania kaprysom.
Dlaczego warto nabyć tę książkę?
- podpowiada dziecku, jak w bezpieczny sposób wyrazić i nazwać własne frustracje, aby je zrozumieć i poradzić sobie z nimi;
- wskazuje sposoby komunikowania się dzieci i rodziców w trudnych emocjonalnie sytuacjach;
- uczy pokojowego rozwiązywania konfliktów;– umacnia relacje w rodzinie, buduje wzajemne zrozumienie, przywraca ład i harmonię.
Burza w mózgu nastolatka : potencjał okresu dorastania / Daniel J. Siegel ; przekł. z jęz. ang. Karolina Bochenek. - Podkowa Leśna : "MiND", 2016. sygn. 109681
Mity na temat nastolatków:
- Nastolatki zachowują się nieobliczalnie z powodu buzujących hormonów.
- Należy tłumić nastoletnią skłonność do ryzyka i nieopanowaną emocjonalność.
- Dorastanie to okres niedojrzałości, który trzeba jakoś ,,przetrwać’’.
- Nastolatki muszą po prostu zmądrzeć.
Oto książka, w której neuropsycholog Daniel Siegel rozprawia się z mitami na temat dorastania i nastolatków. Twierdzi, że zmiany, jakie wtedy zachodzą mają niewiele wspólnego z szalejącymi hormonami, lecz wynikają przede wszystkim z procesów przebudowy mózgu i tworzenia się nowych połączeń. Ten okres od dwunastego do dwudziestego czwartego roku życia decyduje o tym, kim staniemy się w przyszłości. Zdaniem Siegela, nabywamy wtedy wielu ważnych umiejętności i przygotowujemy się do opuszczenia domu rodzinnego. Skłonność do ryzyka, intensywna emocjonalność, zainteresowanie nowością to ważne i cenne cechy nastolatków, dzięki którym mogą wypracować nowe strategie radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata.
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : "Difin", 2016. Sygn. 109677
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności.
W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej.