Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Zestawienia bibliograficzne

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2021/2022.
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
 
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia
w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
 
Wydawnictwa zwarte
1. Rola wychowawcza matki w edukacji domowej / Marzena Zakrzewska. - Warszawa : Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna "Adam"  2013, sygn. TG 107084, NG 57755, SG 59540
2. Rola wychowawcza ojca w edukacji domowej / Paweł Zakrzewski. - Warszawa : Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna "Adam" 2013, sygn. TG 107094, NG 57754
3. Metody wychowawcze rodziców a agresja interpersonalna młodych dorosłych / Monika Dominiak-Kochanek. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej 2017, sygn. TG 111204
4. Rodzina jako wartość : wzory - modele - redefinicje / red. nauk. Wojciech Muszyński. - Toruń : "Adam Marszałek" 2015, sygn. TG 108018, NG 58193, SG 60336
5. Rola rodzeństwa w rozwoju dzieci i młodzieży / red. nauk. Wiesława Walc. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2019, sygn. TG 111755
6. Aktywni razem : pomocnik pozytywnego rodzicielstwa / Ewa Świerżewska. - Kraków : "WAM" 2015, sygn. TG 107708
7. "... i wtedy postanowiłam go wysłuchać" : skuteczność bez agresji : podręcznik dla rodziców i nauczycieli / Wiesława Rutkowska-Dydyna. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2021, sygn. TG 113265, NG 61002
8. Ty, twoje dziecko i szkoła : znajdź drogę do najlepszej edukacji / Ken Robinson & Lou Aronica ; przełożyła Dorota Pomadowska. - Gliwice : "Element" 2018, sygn. TG 111447, SG 62277
9. Sztuka wychowania : jak nie zepsuć własnego dziecka? : od poczęcia do dorosłości / Bożena Kubiczek. - Opole : Wydawnictwo Nowik 2016, sygn. TG 110727, NG 61003
10. Praca socjalno-wychowawcza z rodziną : od teorii do praktyki / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski cop. 2016, sygn. TG 109508-09
11. Dodaj mi skrzydeł! : jak rozwijać u dzieci motywację wewnętrzną? / Joanna Steinke-Kalembka. - Warszawa : "Edgard" 2017, sygn. TG 111766, NG 60562
12. Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ; [tłumaczenie Grażyna Chamielec]. - Warszawa : Mamania. Grupa Wydawnicza Relacja 2016, sygn. TG 110295
13. Nastolatki : kiedy pozwolić? kiedy zabronić? / Robert J. MacKenzie ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2017, sygn. TG 110723, SG 61876
14. Tata bohater : jak być mocnym ojcem, którego dzieci potrzebują / Meg Meeker ; przekł. Barbara Wnęk. - Kraków : Wydawnictwo M 2018, sygn. TG 111739
15. Między ojcem a synem : o budowaniu relacji / Franco Nembrini ; [tł. Dariusz Chodyniecki]. - Kraków : "M" 2015, sygn. TG 108465
16. Współczesna rodzina w ujęciu interdyscyplinarnym : przemiany, wsparcie, rozwój / pod red. Beaty Szluz, Anny Szluz, Magdy Urbańskiej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. TG 110796, SG 61693
17. Umiejętności społeczne twojego : Dziecka : 10 prostych lekcji, jak zdobyć przyjaciół i radzić sobie w życiu / Faye de Muyshondt ; przeł. Katarzyna Zimnoch. - Warszawa : "Edgard" 2015, sygn. TG 107726, NG 57730
18. Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci : perspektywa pedagogiczna / Małgorzata Stańczak. - Kraków : "Impuls" 2019, sygn. TG 111848
19. Wysoko wrażliwe dziecko : jak je zrozumieć i pomóc mu żyć w przytłaczającym świecie? / Elaine Aron ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2019, sygn. SG 62688
20. Wybrane dylematy edukacji XX i XXI wieku / red. nauk. Renata Matusiak, Karolina Sigda, Konrad Kozioł. - Łapczyca : Regis 2017, sygn. TG 110556, 110628, NG 60926-27, SG 61472, 61561
21. Rodzina w edukacji domowej / pod red. Joanny Bieleckiej-Prus. - Warszawa : Wydawnictwo i Księgarnia "Gotów" Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży 2018, sygn. TG 111194
22. Znaczenie postaw rodzicielskich i stylów przywiązania dla funkcjonowania psychospołecznego dziecka w życiu dorosłym / Weronika Juroszek. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 110939
23. Jak wychowywać dziecko? : próba odpowiedzi na odwieczne pytanie / Maria Molicka. - Poznań : Media Rodzina copyright 2020, sygn. SG 62852
24. Pułapka nadopiekuńczości : czy wyrządzamy krzywdę swoim dzieciom, starając się za bardzo? / Julie Lythcott-Haims ; przeł. Agnieszka Rewilak. - Słupsk ; Warszawa : "Dobra Literatura" 2018, sygn. TG 111193, NG 59538, SG 62413
25. Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / red. nauk. Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Warszawa : "Difin" 2016, sygn. TG 109195, SG 60930
26. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny a zachowanie uczniów w środowisku szkolnym / Zofia Frączek. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. TG 111208, SG 61695
27. Nowe wzory ojcostwa w Polsce / Marta Magdalena Bierca. - Warszawa : Borgis 2019, sygn. TG 111689, SG 62207
28. Opieka, wychowanie, wsparcie : współczesne wyzwania dla teorii i praktyki pedagogicznej / red. Lidia Pietruszka. - Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych 2016, sygn. TG 109506
29. Zbuntowane dzieci : ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami : podręcznik kliniczny / Russell A. Barkley ; tł. Marta Kapera. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński 2015, sygn. TG 111188, NG 59634, SG 61810
30. Rozwój dziecka : 46 największych mitów / Stephen Hupp, Jeremy Jewell ; przekł. Sylwia Pikiel ; red. nauk. polskiego wydania Małgorzata Święcicka, Katarzyna Lubiewska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2019, sygn. TG 111843
31. Zasoby rodziny : wychowanie, poradnictwo, praca socjalna / red. nauk. Eliza Czerka-Fortuna, Katarzyna Kmita-Zaniewska, Alicja Zbierzchowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra 2016, sygn. TG 108032
32. Dwa domy, jedno dzieciństwo : jak wychowywać dzieci po rozwodzie / Robert E. Emery ; tł. Krzysztof Puławski. - Poznań : "Media Rodzina" cop. 2018, sygn. TG 111330, NG 59714
33. Cyfrowe dzieci / Beata Pawłowicz, Tomasz Srebnicki. - Warszawa : Zwierciadło copyright 2021, sygn. TG 113238
34. Problemy i zagrożenia współczesnej rodziny : teoria i badania / pod red. Beaty Szluz. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. SG 61901
35. Krąg ufności : interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic-dziecko / Bet Powell [ i in.]. ; tł. Robert Andruszko. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński 2015, sygn. TG 107691
36. Szkolne wyzwania : jak mądrze wspierać dziecko w dorastaniu? / Monika Gregorczuk, Kołtyś Barbara. - Warszawa : "Edgard" 2015, sygn. NG 58000, SG 60412
37. Wypalone dzieci : o presji osiągnięć i pogoni za sukcesem / Michael Schulte-Markwort ; przeł. Małgorzata Guzowska. - [Słupsk] : Dobra Literatura cop. 2017, sygn. TG 110488
38. Gdzie są nasze dzieci? : neurobiologia, relacje, mocne strony, edukacja / Grzegorz Carowicz. - [Szewce] : [EBER, Bartosz Kwarta] cop. 2018, sygn. TG 110906
39. Czy w szkole wolno się całować? : o prawie, seksie i wychowaniu z prawnikiem Martą PrucnalWójcik rozmawia pedagog Marek Babik / Marta Prucnal-Wójcik, Marek Babik. - Kraków : "Rubikon" 2016, sygn. TG 108844, NG 58309, SG 60807
40. Self-Reg : jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości / Stuart Shanker oraz Teresa Barker ; [tł. Natalia Fedan]. - Warszawa : "Mamania" - Grupa Wydawnicza Relacja 2019, sygn. TG 111897
41. Trudne pytania dla dorosłych : jak rozmawiać z dzieckiem o stracie, tęsknocie i lękach : pogodnie i optymistycznie / Elżbieta Zubrzycka ; il. Katarzyna Bukiert. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2016, sygn. TG 108451, SG 60454
42.  Z nosem w ekranie : szklana pułapka czy szansa na rozwój twojego dziecka? / Anya Kamenetz ; przekł. Monika Malcherek. - Warszawa : "MT Biznes" 2019, sygn. TG 111697
43. Cyfrowi rodzice : dzieci w sieci : jak być czujnym, a nie przeczulonym / Yalda T. Uhls ; przeł. Irmina Grzegrzółka. - Kraków : "IUVI" 2016, sygn. TG 109075, SG 61445
44. Problemy współczesnego dziecka : wybrane aspekty / red. nauk. Małgorzata Cywińska. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 2016, sygn. TG 109454
45. Dobra relacja : skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny / Małgorzata Musiał. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja copyright 2017, sygn. TG 112943
 46. Edukacja małego dziecka. T. 7, Przemiany rodziny i jej funkcji : praca zbiorowa / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls" 2015, sygn. TG 107256, SG 59578
47. Praktyki rodzinne i rodzicielskie we współczesnej Polsce : rekonstrukcja codzienności / Małgorzata Sikorska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar 2019, sygn. TG 111873
48. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara ; tł. Anna Owsiak. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński 2015, sygn. TG 106556, TCz 106784, NG 57439, SG 59490
49. To normalne! : dlaczego zwyczajne zachowania naszych dzieci nazwano ADHD , autyzmem i innymi zaburzeniami / Enrico Gnaulati ; tłum. Iga Noszczyk. - Kraków : Znak Litera Nova 2016, sygn. TG 109274
50. Jak się dogadać z nastolatkiem? / Michelle Icard ; przełożył Maciej Jakub Jabłoński. - Warszawa : Samo.sedno : Edgard 2021, sygn. TG 113279
51. Smartfonowe dzieciaki : dla rodziców, których dzieci wychowują się w świecie smartfonów / Julianna Miner ; tłumaczenie Paweł Grysztar. - Oświęcim : Wydawnictwo Bez Fikcji 2020, sygn. TG 112727
52. Kierunek dojrzałość / William Stixrud Ph.D. i Ned Johnson ; tłumaczenie Agnieszka Jarosz. - [Warszawa] : CeDeWu [2019], sygn. TG 112194
53. Self-regulation : szkolne wyzwania : opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę / Agnieszka Stążka-Gawrysiak ; ilustracje Anna Teodorczyk. - Kraków : Znak Emotikon 2020, sygn. TG 112779, SG 62836
54. Nowe cyfrowe dzieciństwo : jak wychowywać dzieci, by radziły sobie w usieciowionym świecie / Jordan Shapiro ; przełożyła Ewa Pater-Podgórna. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania copyright 2020, sygn. TG 112430, NG 60450, SG 62633
55. Zagrożone dorastanie. T. 1, Wyzwania dla wychowania rodzinnego i profilaktyki społecznej / koncepcja i redakcja naukowa Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik ; zespół autorski Mariusz Z. Jędrzejko [i 7 pozostałych] ; tłumaczenia: Natalia Kuziak, Angelika Konieczna, Mariusz Z. Jędrzejko. - Milanówek : Centrum Profilaktyki Społecznej - Oficyna Wydawnicza von Velke ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA ; Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora 2019, sygn. TG 112102
56. Zagrożone dorastanie. T. 2, Od rozwoju zaburzonego do zrównoważonego / koncepcja i redakcja naukowa Mariusz Z. Jędrzejko, Marek Walancik ; zespół autorski Mariusz Z. Jędrzejko, Marek Walancik, Jarosław Bugajski, Adam Szwedzik, Małgorzata Grabowska, Sylwester Bębas, Wioletta Adamczyk-Bębas. - Milanówek : Centrum Profilaktyki Społecznej - Oficyna Wydawnicza von Velke ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA (ASPRA-JR F.H.U.) ; Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydawnictwo 2019, sygn. TG 112103

Artykuły z czasopism
57. Ciasny kokon rodzicielskiej miłości. O nadopiekuńczych rodzicach / Anna Czarnecka. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 58-63
58. Co robić, by dziecku chciało się chcieć? / Aleksandra Samelak.// Charaktery. - 2019, nr 10, s. 56-59
59. Dom jako placówka edukacyjna, czyli jak nieprzestymulować dziecka / Bożena Kierył.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2019, nr 4, s. 26-28
60. Dom / Paulina Jarecka. - 2021. // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 28-35
61. Edukacja domowa - jak to zrobić? / Roman Trzeciak. - 2020.// Wychowawca. - 2020, nr 7-8, s. 11-14
62. Edukacja domowa - ucieczka od zdalnego nauczania czy społeczno-wychowawcza potrzeba? / Marta Poruszek. - 2021.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 4, s. 17-31
63. Funkcjonowanie w rodzinie nieletnich z ośrodków kuratorskich / Sylwia Huczuk-Kapluk, Agnieszka Pytka. - 2019. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 10 , s. 23-34
64. Gdy zabraknie rodziny / Tomasz Podlewski.// Wychowawca. - 2019, nr 6, s. 30-31
65. Jak nie straszyć dziecka strachem? / Ewa Sękowska-Molga. - 2020. // Charaktery. - 2020- 2021, nr 12-1, s. 32-37
66. Jak wychowywać by nie krzywdzić? - kiedy dziecko przekracza granice rodzica / Anna Bajus. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 10, s. 60-66
67. Jestem ważny, bo jestem : jak budować poczucie wartości u swojego dziecka? / Joanna Flis. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 6, s. 58-53
68. Komunikacyjne puzzle / Anna Kucharska-Zygmunt. - 2020.// Wychowawca. - 2020, nr 1, s. 20-21
69. Makro- i mikrospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodziny i kształtu współczesnego dzieciństwa / Bożena Matyjas. - 2021.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 5, s. 50-58
70. Marte Meo : metoda wspierania rozwoju / Ewa Schwarzbach, Helena Korman. - 2019. // Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 7-8, s. 34-35
71. Moja rodzina : propozycje aktywności dla dzieci młodszych na maj. Rodzinne sposoby na nudę. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 4, s. 46-47
72. Mój język, język wewnętrzny mojego dziecka : jak rodzice kształtują nawyki
u dzieci i nastolatków / Magdalena Lange-Rachwał. - 2020. // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 66-67
73. Nawyki kształtujące empatyczne zachowania u dzieci / Anna Jankowska. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 7-8, s. 60-63
74. Nie oddać odpowiedzialności / Kinga Wenklar. - 2020.// Wychowawca. - 2020,
nr 7-8, s. 8-10
75. Niejednogłośni rodzice / Aleksandra Iwacz. - 2021. // Charaktery. - 2021 nr 2,
s. 58-63
76. Pedagogiczne działania asystenta rodziny skierowane do dzieci i młodzieży / Izabela Krasiejko.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 1, s. 44-58
77. Rola rodziców w rozwijaniu poczucia podmiotowości dzieci / Teresa Zubrzycka-Maciąg. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 1, s. 70-80
78. Rytuały a oswajanie tabu / Kamila Olga Stępień-Rejszel. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 9, s. 23-28
79. Struktura rodziny a zachowania ryzykowne oraz poczucie własnej skuteczności młodzieży w okresie późnej adolescencji / Ewa Piotrów, Iwona Gumowska, Anna Koprowicz. - 2019. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 10, s. 66-80
80. Trening umiejętności wychowawczych dla rodziców wychodzących z uzależnienia / Janina Krystyna Czech. - 2020.// Świat Problemów. - 2020, nr 12, s. 12-13
81. Tutoring rodzinny jako przykład współpracy nauczycieli z rodzicami / Sylwia Skupień, Stanisław Kowal.// Wychowawca. - 2019, nr 10, s. 12-14
82. Twórczość, wolność, odpowiedzialność / Anna Kucharska-Zygmunt. - 2020.// Wychowawca. - 2020, nr 7-8, s. 18-19
83. Unschooling albo dzieci zielononóżki / Ewa Tomankiewicz. - 2019. // Remedium. - 2019, nr 11, s. 2-4
84. W poszukiwaniu wychowawczych alternatyw / Marta Gralik.// Wychowawca. - 2019, nr 3, s.15
85. Wykluczenie w świecie nastolatków : co dorośli mogą zrobić, by zapobiec wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży / Adriana Klosowska. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 8, s. 56-61
 
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie

Wydawnictwa zwarte
86. Dokonywanie wyborów / Margaret Silf ; przeł. Marcin Rusnak. - Kraków : "WAM" cop. 2018, sygn. TG 111253, NG 59528
87. Efekt obserwatora : psychologia odwagi i bezczynności / Catherine A. Sanderson ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 112700, SG 62830
88. Hejtoholik czyli Jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy cię oczerniają / Michał Wawrzyniak. - Gliwice : "Helion" cop. 2015, sygn. TG 108753, SG 60399
89. Homo nie całkiem sapiens : o automatyzmach myślenia, nadętych politykach, narzekaniu Polaków i pułapkach moralności / Bogdan Wojciszke, Marcin Rotkiewicz. - Sopot : "Smak Słowa" 2018, sygn. TG 111232
90. Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego / redakcja naukowa Małgorzata Obrycka, Grzegorz Piekarski i Marta Anna Sałapata. - Kraków : Impuls 2020, sygn. TG 113023, SG 63055
91. KiddyCAT : test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jakających się dzieci w wieku przedszkolnym / Martine Vanryckeghem, Gene J. Brutten ; tł. i adapt. Katarzyna Węsierska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2015, sygn. TG 109298
92. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych / redakcja naukowa Tomasz Rachwał. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE 2020, sygn. TG 112900, NG 60778-79, SG 62870, 63038
93. Kształtowanie postaw czynnych i więzi środowiskowych / pod red. Zofii Gawliny. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński 2001, sygn. TG 83323, 85714
94. Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji / Agata Cudowska. - Białystok : "Trans Humana" 2004, sygn. SG 53990
95. Mały pływak : kształtowanie prawidłowych postaw od pierwszych chwil życia / Magdalena Dąbrowska, Agnieszka Przybylska. - [Warszawa] : "Landie" 2011, sygn. TG 99936, SG 58720
96. Młodzież we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej / red. nauk. Agnieszka Cybal-Michalska [i in.]. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza 2018, sygn. TG 111795
97. Montessori w twoim domu : przewodnik dla rodziców małych dzieci, chcących wychować ciekawych świata i odpowiedzialnych ludzi / Simone Davies ; ilustracje Hiyoko Imai ; przełożyła Ewa Pater-Podgórna. - Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las 2019, sygn. TG 112198
98. O pomaganiu i psychoterapeutach : kształtowanie się postaw wobec profesjonalnej pomocy psychologicznej / Piotr Szczukiewicz. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2005, sygn. TG 87634-35
99. Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej / Paweł F. Nowak. - Warszawa : Difin 2019, sygn. TG 112182
100. Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Warszawa : Difin 2021, sygn. TG 113400
101. Umysł otwarty i zamknięty / Milton Rokeach ; przeł. Aleksander Wojciechowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2018, sygn. TG 111741
102. Zachowania prospołeczne i antyspołeczne : ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze / Amanda Hopkins ; [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia" cop. 2018, sygn. TG 111044, NG 59494, SG 61828
103. Znaczenie postaw rodzicielskich i stylów przywiązania dla funkcjonowania psychospołecznego dziecka w życiu dorosłym / Weronika Juroszek. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 110939

Artykuły z czasopism
104. ABC zdrowego odżywiania : kształtowanie pozytywnych postaw / Anna Kałuba-Korczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 9, s.2-5
105. Być obywatelem już w przedszkolu - kształtowanie postaw obywatelskich od najmłodszych lat / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 1, s. 30-31
106. Kształtowanie i zmiana postaw / Mira Prajsner.// Remedium. - 2007, nr 9, s. 22-23
107. Kształtowanie postaw ekologicznych / Teresa Parczewska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 9, s. 16-19
108. Kształtowanie postaw ekologicznych w edukacji wczesnoszkolnej / Ingrid Paśko.// Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 30-35
109. Kształtowanie postaw konstruktywnego spędzania czasu wolnego u dzieci / Paulina Ilska.// Remedium. - 2015, nr 7-8, wkł. s. 1-6
110. Kształtowanie postaw proekologicznych : scenariusz lekcji bibliotecznej dla dzieci w wieku 8-10 lat / Aneta Balicka.// Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 1, wkł. Wkładka Metodyczna, s. V-VIII
111. Kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci / Magdalena Lal, Anna Madej.// Lider. - 2009, nr 9, s. 28-29
112. Kształtowanie postaw tolerancyjnych w procesie wychowania do kultury fizycznej / Łukasz Bojkowski. - 2020. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 2, s. 42-44
113. Kształtowanie postaw wobec osób niepełnosprawnych jako ważny proces wychowania na co dzień / Ilona Fajfer-Kruczek.// Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 2, s. 37-42
114. Nowoczesny survival, czyli naturalne kształtowanie ekologicznych postaw / Michał Dziadosz.// Przyroda Polska. - 2012, nr 6, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 6, s. 10-11
115. Systemowy akcent na kształtowanie postaw i wartości / Monika Sewastianowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 9, s. 19-23
116. Trenowanie zachowań czy kształtowanie postaw? / Jarosław Kordziński. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, s. 72-74
117. Wpływ rehabilitacji ruchowej i psychologicznej na kształtowanie postaw prozdrowotnych u dzieci z wadami postawy / Bożena Wójcicka.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2002, nr 8-9, s.8-15
 
Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.


Wydawnictwa zwarte
118. Dziedzictwo kulturowe : zbiory biblioteczne i nowe technologie ich ochrony : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa, 16-17 października 2006 r / [red. t. Ewa StachowskaMusiał]. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich 2006, sygn. TG 90406
119. Jak organizować szkolną turystykę? / Beata Domorecka. - Warszawa : "Municipium" 2008, sygn. TG 93211, SG 52395
120. Kocham i sławię cię, Polsko : scenariusze uroczystości patriotycznych dla szkół podstawowych i gimnazjów / Stefania Pietrowiak, Alicja Wysocka. - Warszawa : "Adam" 2008, sygn. TG 94494, NG 51255
121. Patriotyczne przesłanie w sztuce i edukacji / red. Mirosława Knapik, Anna Łobos. - Bielsko-Biala : Wyższa Szkoła Administracji 2007, sygn. TG 93072
122. Podróże jako projekt edukacyjny / red. Olga Czerniawska, Barbara Juraś-Krawczyk. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna 2001, sygn. TG 82924
123. Póki my żyjemy : inscenizacje patriotyczne dla szkoły podstawowej i gimnazjum / [red. Teresa Król]. - Kraków : "Rubikon" 2006, sygn. TG 90489, NG 51828, SG 50821
124. Prymas Tysiąclecia - Kardynał Stefan Wyszyński / [kalendarium, biogramy, słownik pojęć, wybór mater., oprac Janusz Kotański i in.; red. Dorota Mazek, Anna Piekarska. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej 2003, sygn. TG 85346, NG 52755, SG 53104
125. Syllabus z języków obcych klasycznych 2002. - Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna 2000, sygn. TG 80735-36, 82197, NB 1648, SG 42889-90
126. Średniowiecze : obalanie mitów : podręcznik bojowy / Jacek Kowalski. - Warszawa : Zona Zero copyright 2019, sygn. TG 112576
127. Średniowiecze : obalanie mitów : podręcznik bojowy / Jacek Kowalski. - Warszawa : Zona Zero copyright 2019, sygn. TG 112576
128. W kręgu dobra i zła : wybór tekstów klasycznych z etyki od Sokratesa do Kanta / oprac. i wybór tekstów Ewa Podrez. - Warszawa : "Medium" 1993, sygn. TG 74198
129. Współczesne konteksty edukacji medialnej, patriotycznej i społecznej / [red. nauk. Karolina Sigda, Konrad Kozioł, Renata Matusiak] . - Lublin : Regis 2017, sygn. TG 110221, NG 59180-81, SG 61336, 61560
130. Wychowanie ku wartościom narodowo-patriotycznym : elementy teorii i praktyki. T. 2, Naród, ojczyzna, patriotyzm, państwo, pokój / Krystyna Chałas, Stanisław Kowalczyk. - Lublin ; Kielce : "Jedność" 2006, sygn. TG 89146, 89407, SCz 49364
131. Wycieczki i imprezy szkolne według nowych zasad : organizacja, dokumentacja, termin / Małgorzata Celuch, Bożena Winczewska, Dariusz Skrzyński. - Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza - Wydawnictwo Wiedza i Praktyka 2018, sygn. TG 112831, 111549, SG 62280
132. Filhellenizm w Polsce : rekonesans : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Borowskiej [i in.] ; Ośrodek Badań Nad Tradycją Antyczną w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej (OBTA), Uniwersytet Warszawski, Instytut Literatury Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski 2007, sygn. TG 91997
133. Cywilizacja Zachodu a problem postrzegania odmienności kulturowych w islamie i hinduizmie / Ewa Kopyt. - Toruń : Adam Marszałek cop. 2004, sygn. TG 86364
134. Sport i widowiska w świecie antycznym : kompendium / Dariusz Słapek. - Kraków : "Homini" ; Warszawa : Uniwersytet Warszawski 2010, sygn. TCz 101262
135. Świat okresu cywilizacji klasycznych / pod red. nauk. Aleksandra Krawczuka ; [aut.] Piotr Kaczanowski [i in.]. - Warszawa : "Świat Książki" ; Kraków : "Fogra" 2005, sygn. TG 87517
136. Wychowanie patriotyczne : pedagogika, polityka bezpieczeństwa, polityka historyczna / pod red. Konrada Henninga [!]. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna cop. 2017, sygn. TG 110846, NG 58973, SG 61600
137. Wychowanie patriotyczne / [redaktor tomu Piotr Tomasz Goliszek]. - Lublin : Sandomierz : Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia 2018, sygn. NG 59884
138. Encyklopedia młodego patrioty / Beata Kosińska. - Warszawa : Przedsiębiorstwo Handlowo-Wydawnicze Arystoteles Sp.j. Marek Matusiak 2018, sygn. TG 111125, NG 59604
139. Współczesne konteksty edukacji medialnej, patriotycznej i społecznej / [red. nauk. Karolina Sigda, Konrad Kozioł, Renata Matusiak] . - Lublin : Regis 2017, sygn. TG 110221, NG 59180-81, SG 61336, 61560
140. Kobieta a patriotyzm : konteksty historyczno-pedagogiczne XVI-XX wieku / pod red. Elwiry Jolanty Kryńskiej, Łukasza Kalisza, Artura Konopackiego. - Białystok : "Trans Humana" 2012, sygn. TG 105142-43, SG 58303-04
141. 100 polskich patriotów / [aut. koncepcji Filip Topczewski ; red. naczelny Ireneusz Korpyś]. - Częstochowa : Wydawnictwo Św. Filipa Apostoła 2016, sygn. TG 98298, SG 54647
 
Artykuły z czasopism
142. "Bo Polska zapamięta najdroższe swe chłopięta!" : o powieściach Kornela Makuszyńskiego / Ines Załęska.// Guliwer. - 2018, nr 3, s. 11-16
143. "Między tradycją a nowoczesnością" : kształcenie patriotyczne i obywatelskie w nowym wymiarze / Izabela Breguła. - 2019.// Życie Szkoły. - 2019, nr 7, s. 16-20
144. Antyk w secesji : o poznańskich kamienicach początku XX w. / Jan Gaspars.// Polonistyka. - 2011, nr 8, s. 48-52
145. Antyk w sztuce średniowiecza / Jarosław Jarzewicz.// Polonistyka. - 2011, nr 8, s. 6-14
146. Antyk wszeteczny, antyk potoczny. : internetowe odsłony przyszłości / Marek Kaźmierczak.// Polonistyka. - 2011, nr 8, s. 43-47
147. Baba polska i patriotyzm / Marta Olszewska.// Wychowawca. - 2017, nr 7-8, s. 48-50
148. Bohaterowie wybranych utworów Antoniny Domańskiej jako inspiracja dla nowoczesnego patriotyzmu / Ewelina Niemiec.// Guliwer. - 2018, nr 3, s. 7-11
149. Dłużnik legionowej przeszłości : Jan Paweł II i żołnierze niepodległości / Przemysław Wywiał. - 2019.// Biuletyn IPN : pismo o najnowszej historii Polski. - 2019, nr 1-2, s. 166-173
150. Dybuk i Facebook : pamięć i postpamięć jako wyzwania edukacji patriotycznej / Małgorzata Wójcik-Dudek.// Guliwer. - 2018, nr 3, s. 34-43
151. Edukacja dla tradycji / Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 11, s. 10-12
152. Edukacja patriotyczna kanwą terapii pedagogicznej na przykładzie Święta Odzyskania Niepodległości / Jadwiga Jastrząb [i in.].// Wychowanie na co Dzień. - 2005, nr 9, dod. s. I-III
153. Generacja "niepokornych" (1863-1918) / Barbara Świtalska-Starzeńska. - 2019.// Biuletyn IPN : pismo o najnowszej historii Polski. - 2019, nr 1-2, s. 121-131
154. Młodzi a historia / Andrzej Zwoliński.// Wychowawca. - 2018, nr 11, s. 5-8
155. Motywy antyczne w literaturze i obraz Moneta / Dorota Nosowska.// Cogito. - 2015, nr 1, s 35-37
156. Muzeum i Miejsce Pamięci w Sobiborze / Tomasz Oleksy-Zborowski. - 2021.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 4, s. 35-38
157. Niepodległość? A co ja z tego mam? : zajęcia na temat niepodległości i współczesnego patriotyzmu / Barbara Polińska.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 5, s. 12-13
158. Nike i pomniki / Piotr Bernatowicz.// Polonistyka. - 2011, nr 8, s. 27-31
159. Obraz chrześcijan w powieści Quo vadis Henryka Sienkiewicza źródła antyczne / Beata Bawej-Lisiecka.// Wiadomości Historyczne. -2014, nr 1, s. 16-22
160. Patrioci czy postpatrioci / Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 4, s. 72-74
161. Patriota w czasach pokoju / Eliza Piotrowska.// Guliwer. - 2018, nr 3, s. 59-64
162. Patriotyzm w czasach pokoju / Jacek Królikowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 11, s. 50-54
163. Podróż śladami Ludwika Nabielaka - z ziemi ojczystej do Francji : planujemy trasę wycieczki edukacyjnej / Katarzyna Tercha.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2014, nr 4, s. 15-27
164. Rdzeń wychowania szkolnego / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s. 52-58
165. Rzecz o rocznicach, czyli o lekcjach historii w przestrzeni publicznej / Marek Białokur. - 2020.// Wiadomości Historyczne. - 2020, nr 6, s. 33-37
166. Starożytności Adama Asnyka / Katarzyna Szewczyk-Haake.// Polonistyka. - 2011, nr 8, s. 21-26
167. Sztuka teatru jako nauczycielka historii / Tomasz A. Żak. - 2021.// Biuletyn IPN : pismo o najnowszej historii Polski. - 2021, nr 5, s. 147-158
168. Tolerancja i patriotyzm w edukacyjnym procesie kształtowania społeczeństwa obywatelskiego / Jerzy Nikitorowicz. - 2019.// Pedagogika Społeczna. - 2019, nr 3, s. 177-188
169. Wojna i jej wszyscy synowie / Paulina Małochleb. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 6-7
170. Współczesny patriotyzm / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 11, s. 20-24; 26-27
171. Wyjątkowa kobieta, wybitna uczona : Maria Skłodowska-Curie na lekcji historii / Barbara Sypko, Żaneta Marszałek-Trzebińska. - 2021.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 2, s. 46-50

Multimedia
 172. Bezpieczne wyjazdy i wyjścia klasowe [Film]. - Poznań : "Forum" 2008, sygn. TVD 379, NDVD 74, SDVD 51
 173. Ja dziś - Ja jutro czyli świadome planowanie życiowej drogi [Film]. - Poznań : "Forum" 2010, sygn. TDVD 672, NDVD 88, SDVD 85
 174. Patriotyzm [Film] : czy to trudne? / reż. Jakub Nowicki. - Kraków : "WAM" - Studio Inigo 2011, sygn. TDVD 805, NDVD 248, SDVD133
 175. Światowe dziedzictwo kultury [Film]. - Łódź : Wytwórnia Pomocy Dydaktycznych 2000, sygn. TDVD 1092

Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Wydawnictwa zwarte
176. Autoarteterapia w sytuacjach kryzysowych : ćwiczenia uważności / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Warszawa : Difin 2021, sygn. TG 113235, SG 63163
177. Autyzm w czasie pandemii : wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie / Tample Grandin, Carol Stock Kranowitz, Tony Attwood, Carol Gray i 30 innych ekspertów ; przekład: Juliusz Okuniewski, Katarzyna Masłowska, Emilia Skowrońska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis 2020, sygn. TG 112839, NG 60797, SG 62914
178. Biblioteki cyfrowe : tworzenie, zarządzanie, odbiór / Barbara Maria Morawiec. - Gliwice : "Helion" 2016, sygn. TG 109095
179. Biblioteki cyfrowe na platformie dLibra / Anna Wałek. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich 2009, sygn. TCz 96366, NG 52704, SG 53524
180. Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchoń, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2021, sygn. TG 113275
181. Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży : realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa / red. nauk. Marek Górka. - Warszawa : "Difin" 2017, sygn. TG 110592, NG 59267, SG 61512
182. Człowiek w obliczu pandemii : psychologiczne i społeczne uwarunkowania zachowań w warunkach kryzysu zdrowotnego / Małgorzata Kossowska, Natalia Letki, Tomasz Zaleśkiewicz, Szymon Wichary ; wprowadzenie Jerzy Duszyński ; Piotr Kłodkowski, Anna Siewierska-Chmaj, Jarosław Górniak, Seweryn Krupnik, Maciej Koniewski. - Sopot : Wydawnictwo Smak Słowa 2020, sygn. TG 113163, SG 62916
183. Czytelnicy - zasoby informacji i wiedzy : tradycja i przemiany w czasach kultury cyfrowej / red. nauk. Anna Dymmel, Sebastian Dawid Kotuła. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2017, sygn. TG 110356
184. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 111329
185. Diagnoza psychologiczna dla potrzeb edukacji : standardy dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych / Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak, Maja Filipiak, Katarzyna Gruszczyńska ; [recenzja: prof. dr hab. Jerzy Brzeziński]. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2019, sygn. TG 112061, NG 60383, SG 62360
186. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia" 2017, sygn. TG 109847, NG 59191, SG 61108
187. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia" 2017, sygn. TG 109846, NG 59192, SG 61109
188. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017, sygn. TG 110346
189. Ja jako uczeń / oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. TG 111459
190. Jak uczyć (się) zdalnie? / Jacek Woźniak, Marcin Staruch, Michał Jurek, Wioletta Wereda, Piotr Zaskórski. - Warszawa : CeDeWu 2020, sygn. TG 113109, SG 63174
191. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. - Poznań : Święty Wojciech Dom Medialny copyright 2020, sygn. SG 62926
192. Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych - perspektywa life-span : przewodnik metodyczny / pod red. nauk. Krystyny Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. TG 111209
193. Nauczanie hybrydowe w okresie czasowego zawieszenia zajęć podczas epidemii / [redakcja merytoryczna Lidia Marciniak, Elżbieta Piotrowska-Albin]. - Warszawa : Wolters Kluwer 2020, sygn. TG 113154
194. Ochrona danych osobowych na podstawie RODO / Andrzej Krasuski. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska 2018, sygn. NG 59681
195. Ochrona danych osobowych w jednostkach oświaty / Adam Balicki. - Warszawa : C.H. Beck 2013, sygn. TG 103890, NG 56314
196. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole / [red. merytoryczny Katarzyna Leśniewska]. - Warszawa : Raabe 2011, sygn. TCz 102463, NG 55419
197. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / Marzenna Czarnocka. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka" 2017, sygn. TG 110645
198. Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. - Kraków : "Impuls" 2009, sygn. TG 96598, NG 52724, SG 53614
199. Poradnictwo psychologiczne / red. nauk. Czesław Czabała, Sylwia Kluczyńska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2015, sygn. TG 107743, NG 57589, SG 59653
200. Rodzina, młodzież, dziecko : szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej / red. nauk. Magdalena Piorunek, Joanna Kozielska, Agnieszka Skowrońska-Pućka. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza 2013, sygn. TG 112061, NG 60383, SG 62360
201. Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Teresa Lewandowska-Kidoń, Barbara Kalinowska-Witek. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2016, sygn. TG 109666, SG 61455
202. Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzenna Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2014, sygn. TG 107087, NG 57810, SG 59543
203. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnych o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków : "Impuls" 2019, sygn. TG 111737
204. Socjotechnika : metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa / Christopher Hadnagy ; przedmowa dr Paul Ekman ; przekład Joanna Sugiero. - Gliwice : Onepress - Helion © 2021, sygn. TG 113072
205. Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA 2021, sygn. TG 113189, NG 60950
206. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna 2018, sygn. TG 111144, SG 62050
207. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls" 2017, sygn. TG 110071, 110647
208. Standardy postępowania diagnostyczno-orzekająco-rehabilitacyjnego wobec dzieci i młodzieży : poradnik dla pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli szkół / [współaut. Hanna Gryniewicz i in.]. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu 2005, sygn. TG 87726-27
209. Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IVVI : w poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia / Karol Bidziński, Anna Ozga, Mirosław Rutkowski. - Kraków : Impuls 2019, sygn. TG 112816
210. Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IVVI : w poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia / Karol Bidziński, Anna Ozga, Mirosław Rutkowski. - Kraków : Impuls 2019, sygn. TG 112816
211. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji : role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy : konteksty trans- i interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ireny Koszyk, Bronisławy Ogonowski, Sławomira Śliwy. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 111196, SG 61378
212. Teoria i praktyka działań komunikacyjnych w poradnictwie i terapii : perspektywa interwencji kryzysowej / red. nauk. Anna Grabowiec, Joanna Kryza, Krystyna Zielińska. - Toruń : Adam Marszałek ; Lublin : Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej cop. 2013, sygn. TG 101697, SG 56664
213. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. TG 111115, 111408
214. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. SG 62416
215. Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu / [autor: Marzenna Czarnocka]. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o. 2020, sygn. TG 112673
216. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin" 2017, sygn. TG 110264, NG 59211, SG 61392
217. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Warszawa : Difin 2020, sygn. TG 112695, NG 60966
218. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Warszawa : Difin 2020, sygn. TG 112695, NG 60966
219. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności
i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018, sygn. TG 111570, NG 60225-26, SG 62130, 63048
220. Zarządzanie milenialsami / Chip Espinoza, Mick Ukleja ; przeł. Małgorzata Guzowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2018, sygn. TG 108528
 
Artykuły z czasopism
 221. Aspekty zdrowotne uczniów po pandemii COVID-19 a powrót do szkoły / Katarzyna Piechota. - 2021.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2021, nr 5, s. 42-45
222. Audiobookersi - bajka i emocje a wyzwania współczesności / Emilia Wieczorek. - 2020.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 133-143
223. Covid-19 : o lęku przed nieznanym / Anna Naruszewicz. - 2020. // Remedium. - 2020, nr 4, s. 6-8
224. Czas na aktywną przerwę lekcyjną : ćwiczenia wzmacniające i korekcyjne z nietypowym obciążeniem / Dorota Kamień. - 2021.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2021, nr 1, s. 6-9
225. Cztery filary wsparcia szkoły / Bogdan Bugdalski. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 10-14
226. Czy gry komputerowe pomogą młodzieży przetrwać pandemię? / Sylwia Pawłowska. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 6, s. 13-15
227. Dorastanie online w czasach koronawirusa / Zuzanna Polak. - 2020. // Świat Problemów. - 2020, nr 6, s. 11-15
228. Dostosowanie do potrzeb uczniów / Anna Zych. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 51-53
229. Doświadczenia z e-szkoły / Małgorzata Załoga. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, dodatek: Nowe Technologie, s. 4-5
230. Jak budować relacje komunikacją / Małgorzata Nowak. - 2021. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, s. 25-27
231. Jak przeciwdziałać wykluczeniu / Andrzej Pieńkowski. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 25-28
232. Jak uchronić uczniów przed depresją? / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 10, s. 48-52
233. Jak wspierać nie popełniając błędów? / Magdalena Goetz.// Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 25-28
234. Jak wspomagać dzieci z trudnościami w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych? / Adriana Kloskowska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 40-44
235. Misja : pomagacz / Małgorzata Skorupa.// Charaktery. - 2017, nr 2, s. 54-57
236. Nauczanie zdalne nie takie straszne - czy na pewno? / Dorota Pilna. - 2021.// Geografia w Szkole. - 2021, nr 2, s. 25-29
237. Otwarta nauka jeszcze nigdy nie była tak ważna... w starciu z COVID-19 / Edyta Strzelczyk. - 2020.// Bibliotekarz. - 2020, nr 9, s. 8-13
238. Pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się a jego samodzielność / Ewa Skrzetuska. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 3-12
239. Pomysły na dostosowanie / Anna Zych. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 54
240. Psychospołeczne skutki e-szkoły / Maciej Frasunkiewicz. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 8, s. 43-45
241. Realizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole - założenia prawne i rozwiązania praktyczne / Jacek Sikorski. - 2019.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 7, s. 13-26
242. Relacje i emocje po pandemii / Radosław Kaczan, Piotr Rycielski. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 8, s. 74-76
243. System wsparcia dziecka z doświadczeniem traumy w środowisku szkolnym a style przywiązania / Renata Gardian-Miałkowska. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 5, s. 8-10
244. Temat: Rozpoznawanie potrzeby pomocy dziecku w czasie pandemii : scenariusz zdalnego spotkania z rodzicami / Tomasz Garstka. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 59-60            
245. Wsparcie społeczne młodzieży z ADHD i młodzieży bez ADHD - badania porównawcze / Danuta Al-Khamisy, Urszula Gosk.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 5, s. 350-361
246. Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107
247. Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 4, s. 39-46
248. Współpraca z rodzicami / Kaja Chojnacka. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 2, s.10-11
249. Współpraca z rodzicami a sukces edukacyjny dziecka / Kaja Chojnacka. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 2, s. 10-11
250. Wyprawa w zielone : podstawa zdrowia psychicznego / Bogna Białecka. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 10, s. 24-25
251. Znaczenie "academic resilience" w czasach pandemicznych. Diagnoza i możliwości wsparcia uczniów / Marek Smulczyk. - 2020.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 4, s. 93-117

Multimedia
252. Dyskryminacja [Film]. - Nadarzyn : Lissner Studio 2010, sygn. TDVD 752, NDVD 145
 
Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i poza formalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Wydawnictwa zwarte
253. Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję / Lore Wehner, Ylva Schwinghammer ; przekł. Mateusz Jaśkowiak. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2017, sygn. TG 109869
254. Andragogika a grupy dyspozycyjne społeczeństwa / pod red. Wojciecha Horynia i Jana Maciejewskiego. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski 2010, sygn. SG 54795
255. ECDL : arkusze kalkulacyjne / Mirosława Kopertowska-Tomczak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2009, sygn. SG 54991
256. ECDL : arkusze kalkulacyjne / Mirosława Kopertowska-Tomczak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2012, sygn. SG 62380
257. ECDL : bazy danych / Mirosława Kopertowska-Tomczak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2009, sygn. SG 54992
258. Edukacja osób starszych : seniorzy w przestrzeni nowych mediów / Łukasz Tomczyk. - Warszawa : "Difin" 2015, sygn. TG 108545
259. Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich / Leslie Rae ; przeł. Iwona Podsiadło. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych 2012, sygn. TG 106880, 1101019
260. Grafika menedżerska i prezentacyjna / Mirosława Kopertowska, Witold Sikorski. - Warszawa : "Mikom" : Wydawnictwo Naukowe PWN 2006, sygn. NG 50394, SG 49617
261. Kompetencje personalne i społeczne : jak je rozwijać? / Anna Nowak, Aleksandra Stanek. - Poznań : Centrum Rozwoju Edukacji Edicon [2021], sygn. TG 113211
262. Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych : trening umiejętności komunikacyjnych w branży turystycznej / Aleksandra Lęgowicz. - Warszawa : "Difin" 2014, sygn. TG 107262
263. Kompetencje XXI wieku : kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie, kooperacja / Jérémy Lamri ; [tłumaczenie: Agnieszka Zręda]. - Warszawa : Wolters Kluwer 2021, sygn. TG 112909, NG 60861, SG 62970
264. Metafory i analogie w szkoleniach / Paweł Fortuna, Mirosław Urban. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2014, sygn. TG 104179
265. Metody prowadzenia szkoleń / Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015, sygn. TG 105663, NG 57717, SG 59425
266. Międzypokoleniowe uczenie się / red. Marcin Muszyński. - Łódź : Uniwersytet Łódzki 2014, sygn. TG 106112
267. Mocniejsze efekty szkoleń : 7 zasad utrwalania nowej wiedzy i umiejętności / Anthonie Wurth, Kees Wurth. - Warszawa : Wolters Kluwer 2020, sygn. TG 112789
268. Niekonwencjonalne metody szkoleniowe / Mirosław Urban. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015, sygn. TG 107858, NG 57442, SG59428
269. Nowe drogi w andragogice i gerontologii / Olga Czerniawska. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna 2011, sygn. TG 100464, SG 56079
270. Przetwarzanie tekstu / Mirosława Kopertowska, Sikorski Witold. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : "Mikom" 2007, sygn. NG 50395
271. Psychologia nauczania czyli Jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością / Mateusz Grzesiak. - Gliwice : "Helion" 2017, sygn. TG 110069, 110296
272. Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania
i oddziaływania edukacyjnoterapeutyczne / pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego ; [recenzent prof. zw. dr hab. Zenon Gajdzica]. - Kraków : Księgarnia Akademicka 2019, sygn. TG 112480, SG 62596
273. Szkoleniowe metody symulacyjne / Alicja Balcerak, Jacek Woźniak. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2014, sygn. TG 104998, NG 56911, SG 59450
274. Umiejętności psychologiczno-pedagogiczne w pracy nauczyciela / pod red. Justyny Mróz i Kingi Kalety. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2012, sygn. TG 102169, NG 55501, SG 567222
275. Wychowanie w perspektywie starości : personalistyczne podstawy geragogiki / Katarzyna Uzar. - Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski 2011, sygn. SG 58345
 
Artykuły z czasopism
276. Bilokacja szkoleniowa / Danuta Elsner. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8,, s. 64-65
277. Efektywność zatrudnieniowa szkolenia osób bezrobotnych w Polsce / Jacek Liwiński.// Edukacja. - 2015, nr 4, s. 147-165
278. Nabywanie dodatkowych kwalifikacji / Agata Lipska. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 1, s. 82-85
279. Ważna jest wysoka jakość kształcenia zawodowego / Tadeusz Sławecki ; rozm. przepr. Elżbieta Piotrowska-Albin, Małgorzata Pomianowska.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 3, s. 12-16
280. Uczenie się dorosłych - zadaniem pedagogiki / Jerzy Niemiec.// Edukacja. - 2007, nr 4, s. 32-38, bibliogr.
281. Uczenie się dorosłych w kontekście : kluczowe założenia teorii Petera Jarvisa.// Edukacja Dorosłych. - 2012, nr 1, s. 127-137
282. Uczenie się ludzi dorosłych poprzez ich zainteresowania wolnoczasowe / Renata Konieczna-Woźniak.// Edukacja Dorosłych. - 2011, nr 2, s. 111-124
283. Chór amatorski jako przestrzeń uczenia się ludzi dorosłych / Aleksandra Litawa.// Edukacja Dorosłych. - 2011, nr 2, s. 125-135
284. Edukacja i samorealizacja w procesie przygotowania do starości i wizji starości osób w wieku średnim - sprawozdanie z badań / Dominika Skowrońska.// Chowanna. - 2009, t. 2, s. 63-75
285. Edukacja (seniorów?) w procesie rewalidacji społecznej starzejącego się społeczeństwa / Agnieszka Majewska-Kafarowska.// Chowanna. - 2009, t. 2, s. 213-224
286. Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów / Jerzy Halicki.// Chowanna. - T. 2 (2009), s. 203-212, bibliogr.
287. Seniorzy w przestrzeni kulturalno-edukacyjnej społeczeństwa wiedzy / Zofia Szarota.// Chowanna. - 2009, t. 2, s. 77-96
288. Student dojrzały w bibliotece akademickiej / Magdalena Kokosińska.// Bibliotekarz. - 2013, nr 5, s. 11-12
289. Uczenie się ludzi dorosłych poprzez ich zainteresowania wolnoczasowe / Renata Konieczna-Woźniak.// Edukacja Dorosłych. - 2011, nr 2, s. 111-124
290. Udział ludzi starszych w edukacji nieformalnej / Renata Konieczna-Woźniak.// Chowanna. - 2009, t. 2, s. 127-141
291. Uniwersytety trzeciego wieku jako jedna z form kształcenia osób starszych / Helena Hrapkiewicz.// Chowanna. - 2009, t. 2, s. 115-126
 
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. 

Wydawnictwa zwarte
292.  Coś z niczego : EKOzabawy dla małych i dużych / Izabela Górnicka-Zdziech, Paweł Chrzanowski. - Warszawa : Prószyński Media 2012, sygn. TG 101746, SG 56794
293.  Dydaktyczne "tropy" zrównoważonego rozwoju w edukacji / pod red. nauk. Ewy Szadzińskiej. - Kraków : "Impuls" 2013, sygn. TG 104079
294. Dziecko-uczeń w systemie edukacyjnym : teraźniejszość i przyszłość / pod red. Ireny Adamek, Bożeny Muchackiej. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny 2010, sygn. TG 98298, SG 54647
295. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym : podręcznik dla studentów / Alina Budniak. - Kraków : "Impuls" 2014, sygn. TG 104938
296. Kolorowe kosze : bajki o tematyce ekologicznej / Beata Barbara Jadach. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" 2014, sygn. SG 60603
297. Kto ma czas na ekologię? : raport z badań edukacji ekologicznej w edukacji formalnej / [analiza i oprac. raportu: Krzysztof Wychowałek, Gosia Świderek]. - Łódź : Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" 2011, sygn. TG 100279
298. Ostatnie dziecko lasu / Richard Louv ; [tł. Anna Rogozińska]. - Warszawa : "Relacja" 2014, sygn. TG 107581, NG 57382
399. Przez edukację do zrównoważonego rozwoju / Alicja Walosik. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny 2013, sygn. TG 111503, TCz 111502
300. W dziką stronę : rozmowy o edukacji w przyrodzie / [red. Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. - Łódź : Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" 2016, sygn. TG 109219
301. Wybrane aspekty popularyzacji wiedzy biologicznej i środowiskowej / pod red. Katarzyny Potyrały. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny 2011, sygn. TG 100861
302. Zachowania prospołeczne i antyspołeczne : ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze / Amanda Hopkins ; [oprac. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : "Harmonia" cop. 2018, sygn. TG 111044, NG 59494, SG 61828

Artykuły z czasopism
303. Alfabetyzm klimatyczny / Jan Fazlagić. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 15-17
304. Chomik też człowiek, czyli jak zwierzęta nas inspirują / Łukasz Bożycki. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 5, s. 77-79
305. Co nauczyciele wiedzą o edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Analiza wyników badań / Anna Mróz, Iwona Ocetkiewicz. - 2019.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 7, s. 38-51
306. Duchy Śmieciuchy - przedstawienie ekologiczne : scenariusz przedstawienia inspirowanego "Dziadami" Adama Mickiewicza / Ewa Sobczyńska. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 11, s. 27-29
307. Edukacja ekologiczna w książkach dla dzieci / Maria Engler. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 6, s. 20-21
308. Edukacja ekologiczna w książkach dla dzieci / Maria Engler. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 20-21
309. Edukacja ekologiczna w książkach dla dzieci / Maria Engler. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 9, s. 14-15
310. Edukacja globalna - czym skorupka za młodu... : pożytki edukacyjne i wychowawcze akcji "Sprzątanie świata" / Joanna Obuchowska. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 7, s. 46-50
311. Edukacja klimatyczna / Jan Fazlagić. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 53-54
312. Ekoedukacyjny ul : pomysł na przestrzenną pracę proekologiczną / Marlena Obremska. - 2021.// Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 7-8, s. 80-82
313. Ekologiczny wzór dla uczniów / Włodzimierz Kaleta. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 18-20
314. EKOlogika. Pomyśl, jak możesz uratować świat - warsztaty / Justyna Hak. - 2021.// Poradnik Bibliotekarza. - 2021, nr 1, s. 7-9
315. eTwinning w świetlicy albo o tym, jak "Świetliczaki" z 6 szkół w Polsce stworzyły wspólny album "Nasze drzewa" / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. - 2020.// Świetlica w Szkole. - 2020, nr 6, s. 10-12
316. Fakty i mity o klimacie / Jan Fazlagić. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 55-56
317. Kąpiele leśne, czyli jak zafascynować dzieci naturą / Iwona Karpińska. - 2021.// Biologia w Szkole. - 2021, nr 5, s. 34-37
318. Lekcja ekologii / Włodzimierz Kaleta. - 2019. // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 11, s. 79-81
319. Nauczyciel wzorem ekologicznym / Danuta Elsner. - 2019. // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 11, s. 82-85
320. Plastikowa epidemia / Iwona Melosik. - 2020. // Biologia w Szkole. - 2020, nr 2, s. 6-11
321. Prawne recepty na kryzys klimatyczny / Monika Sewastianowicz. - 2019. // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 11, s. 72-75
322. Przyroda-idealna przestrzeń dla dziecka : Jak zaprosić ją do domu? / Małgorzata Swędrowska. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 5, s. 56-61
323. Warsztaty twórcze w myśl stylu życia "zero waste" : jak ekologia stała się sztuką? / Joanna Obuchowska.// Sygnał. - 2019, nr 7, s. 22-25
324. "Za progiem" : wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2,
s. 42-53
325. Zarządzanie szkołą przyjazną dla klimatu / Jan Fazlagić. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 26-29

Autor: BP Tarnobrzeg